Zawiadomienie o zakończeniu budowy


Zawiadomienie o zakończeniu budowy

Wymagane dokumenty:
- zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego (druk do pobrania) winno zawierać:
- nazwisko i adres inwestora (wnioskodawcy),
- nazwę organu przyjmującego w/w zawiadomienie,
- rodzaj i adres obiektu budowlanego (miejscowość, ulica, nr działki, nr obrębu),
- datę, numer decyzji o pozwolenia na budowę, na podstawie której został wybudowany,
- dane techniczne o obiekcie (kubatura , pow. użytkowa, pow. zabudowy, ilość izb),
- wyposażenie techniczne obiektu,
- datę i podpis inwestora,
- do zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany dołączyć:
- oryginał dziennika budowy,
- oświadczenie kierownika budowy :
a) o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami,
b) o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także – w razie korzystania – ulicy, sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu,
- oświadczenie o właściwym zagospodarowaniu terenów przyległych, jeżeli eksploatacja wybudowanego obiektu jest uzależniona od ich odpowiedniego zagospodarowania,
- protokóły badań i sprawdzeń,
- inwentaryzację geodezyjną powykonawczą (w oryginale),
W razie zmian nie odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowę, dokonanych podczas wykonania robót, do w/w zawiadomienia należy dołączyć kopie rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego, z naniesionymi zmianami, a w razie potrzeby także opis uzupełniający - w takim przypadku oświadczenie kierownika budowy, o którym mowa wcześniej powinno być potwierdzone przez projektanta i inspektora nadzoru budowlanego (jeżeli został ustanowiony).

Opłaty:
Nie dotyczy.

Miejsce złożenia dokumentów:
Zawiadomienie wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa tj: w pok. nr 101.

Termin załatwienia sprawy:
Do 14 dni.

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Szczecinku - pokój 118 tel. (094) 3729259.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji, w przypadku wniesienia przez Starostwo sprzeciwu, przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Szczecineckiego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Informacje dodatkowe:
- zawiadomienia o zakończeniu budowy dokonuje się w terminie co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania obiektu budowlanego,
- do użytkowania obiektu budowlanego , na którego wzniesienie jest wymagane pozwolenie na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu właściwego organu – Starostwa – o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten w terminie 14 dni od daty doręczenia w/w zawiadomienia nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji,
- inwestor jest obowiązany uzupełnić dokumenty załączone do zawiadomienia o zakończeniu budowy, jeżeli w wyniku ich sprawdzenia okaże się, że są one niekompletne lub posiadają braki,
- w razie konieczności uzupełnienia dokumentów załączonych do w/w zawiadomienia Starosta nakłada, w drodze postanowienia, na inwestora obowiązek uzupełnienia braków w określonym terminie, a w przypadku ich nie uzupełnienia – wnosi sprzeciw, w drodze decyzji.

Podstawa prawna:
Art. 54 i art.57 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późniejszymi zmianami).
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki