Zadania Wydziału Organizacyjnego
Funkcję Kierownika Wydziału Organizacyjnego sprawuje - Teresa Ponichtera
Telefon:
Tel. 37 29 227, pokój 213.
Wydział Organizacyjny nadzoruje bezpośrednio Sekretarz.
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
1) w zakresie organizacyjnym:
1. zapewnienie sprawnej organizacji komórek organizacyjnych starostwa powiatowego,
2. wykonywanie czynności związanych z przygotowywaniem przez zarząd projektów uchwał rady powiatu,
3. organizacja konferencji, narad oraz posiedzeń organów powiatu,
4. obsługa techniczno-biurowa sesji i posiedzeń komisji stałych rady powiatu,
5. określanie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy komórek organizacyjnych starostwa,
6. usprawnianie pracy starostwa oraz wdrażanie nowych technik pracy biurowej,
7. kierowaniem obiegiem dokumentów w starostwie,
8. zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez komórki organizacyjne starostwa,
9. projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w starostwie,
10. organizacja pracy starostwa w zakresie ochrony tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,
11. zapewnienie sprawnej organizacji przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków wnoszonych przez obywateli, poprzez:
a) prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do starosty i zarządu powiatu oraz przekazywanie ich komórkom organizacyjnym celem merytorycznego rozpatrzenia,
b) przyjmowanie interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków, w tym organizacyjne zabezpieczenie przyjmowania skarg przez starostę i zarząd powiatu,
c) nadzór nad terminowym załatwianiem skarg i wniosków przez komórki organizacyjne starostwa oraz opracowywanie w tej mierze zbiorczych analiz,
12. kontrola stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt przez pracowników starostwa
2) w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:
1. zarządzanie budynkiem i gospodarka lokalami biurowymi starostwa,
2. zabezpieczenie mienia w starostwie i organizacja ochrony jego budynku,
3. prowadzenie spraw związanych z remontami i bieżącą konserwacją budynku,
4. zaopatrzenie materiałowo-techniczne starostwa oraz prowadzenie magazynu podręcznego materiałów i pomocy biurowych,
5. prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa ppoż.,
6. zapewnienie technicznych warunków pracy starostwa,
7. prowadzenie gospodarki w zakresie pieczęci i pieczątek, tablic urzędowych, formularzy oraz druków,
8. prowadzenie prenumeraty czasopism i innych wydawnictw,
9. prowadzenie ubezpieczeń majątku starostwa,
10. nadzorowanie prac porządkowych,
11. prowadzenie archiwum zakładowego,
12. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych, pozostałych środków w używaniu oraz księgozbioru,
3) w zakresie spraw pracowniczych:
1. realizacja polityki kadrowej starostwa,
2. prowadzenie gospodarki etatami i funduszem płac,
3. prowadzenie akt osobowych pracowników,
4. prowadzenie spraw osobowych pracowników, ich wyróżniania, nagradzania oraz odpowiedzialności porządkowej i dyscyplinarnej,
5. organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych przeglądów kadrowych,
6. prowadzenie i załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
7. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracownikom odznaczeń państwowych i resortowych,
8. załatwianiem spraw związanych z udzielaniem pracownikom urlopów,
9. prowadzenie spraw z zakresu kształcenia, dokształcania i doskonalenia kadr,
10. prowadzenie ewidencji pracowników starostwa podlegających obowiązkowi służby wojskowej,
11. prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
12. prowadzenie rejestru udzielonych przez starostę i zarząd powiatu upoważnień i pełnomocnictw,
4) w zakresie realizacji zadań wynikających z przepisów ustawy o zmianie imion i nazwisk:
1. orzekanie w sprawach zmiany imienia i nazwiska,
2. dostosowanie pisowni imienia i nazwiska do zasad pisowni polskiej,
3. ustalanie pisowni lub brzmienia imienia i nazwiska,
5) w zakresie realizacji zadań wynikających z przepisów ustawy o obywatelstwie polskim:
1. przyjmowanie oświadczeń o woli odzyskania obywatelstwa polskiego przez małoletniego, który utracił obywatelstwo polskie na skutek wyboru dla niego obywatelstwa obcego przez rodziców i wydawanie decyzji o przyjęciu oświadczenia,
2. przyjmowanie oświadczeń woli nabycia obywatelstwa polskiego przez cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na osiedlenie się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz który pozostaje co najmniej 3 lata w związku małżeńskim z osoba posiadającą obywatelstwo polskie i wydawanie decyzji o przyjęciu oświadczenia,
3. przyjmowanie oświadczeń woli odzyskania obywatelstwa polskiego od osób, które utraciły obywatelstwo polskie przez nabycie obywatelstwa obcego wskutek zawarcia małżeństwa z cudzoziemcem lub w związku z zawarciem takiego małżeństwa i wydawanie decyzji o przyjęciu oświadczenia,
4. przyjmowanie podań do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej od osób zamieszkałych w Polsce, o nadanie obywatelstwa polskiego oraz podań o wyrażenie zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego.
6) odbieranie zawiadomień o znalezieniu rzeczy zagubionych, ich przechowywanie oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
7) realizacja zadań wyborczych.
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio
zmodyfikował: