Zadania Rzecznika Praw Konsumenta


Funkcję Rzecznika Praw Konsumenta sprawuje - Edward Kozakiewicz

Telefon:

Tel. 37 29 243, pokój 27.

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności należy:

1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
2. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego, w zakresie ochrony interesów konsumentów.
3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
4. Współdziałanie z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej.
5. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów.
6. Współdziałanie z organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
7. Udzielanie obywatelom pomocy w innych formach w zakresie ochrony praw konsumentów.
8. Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie (o ochronie konkurencji i konsumentów) lub w przepisach odrębnych.
Z dniem 1 stycznia 2003 roku weszła w życie ustawa z 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz. U. Nr 141. poz. 1176), która wprowadza istotne zmiany w sprzedaży konsumenckiej.
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki